Foto: Shutterstock

Tuttavalt või rendifirmalt ajutist sõiduvahendit laenates tuleb arvestada, et igal autol omad eripärad. Nii võibki juhtuda, et sinu enda neljarattalisel on bensiinimootor, ent laenatud sõidukil hoopis diiselmootor. Tankima minnes unustad aga ära, et auto töötab diislikütusel ning harjumuslikult lähebki paaki bensiin.

Kui saatuslikuks võib vale kütuse tankimine saada?

Vaata järele, mis kütus autosse käib

See ennatlik soovitus võib tunduda pisut ülepaisutatuna, kuid vale kütuse tankimist tuleb siiski üllatavalt palju ette. Seetõttu on mõistlik üheksa korda mõõta ja üks kord tankida.

Kui võtad ajutiselt kasutusele teise sõiduki, siis tee esimeses järjekorras kindlaks, millist kütust sinna tankima peab. Kui tanklasse jõudes on meelest läinud ja kasutad kütuse kindlaksmääramisel sõna “vist”, siis võta registreerimistunnistus lahti ning kontrolli uuesti üle. Kui seda käepärast pole, siis üldiselt leiab info ka kütusepaagi luugilt.

“Aga kus pool asub kütuseluuk?” Kiire vastuse annab sulle armatuurlaual kütusemõõdiku juures olev nooleke – see näitab kätte, kas kütuseluuk asub auto paremal või vasakul küljel.

Pildil on näha, et antud sõiduki kütusepaak asub paremal pool.Foto: Geenius

Kumb on siis hullemate tagajärgedega?

Nüüd jääb õhku küsimus: kas hullem on bensiinimootoriga sõidukisse diislikütust tankida või vastupidi? Siinkohal on tanklad ja autotootjad seljad kokku pannud.

Nimelt ei ole bensiinimootoriga sõiduautosse diislikütuse tankimine enamasti võimalik, sest üldiselt on tanklates diislipüstol suurema läbimõõduga ja see lihtsalt ei mahu bensiinipaaki. Samuti on mõned autotootjad paigaldanud diiselmootoriga autodele spetsiaalsed kaitsesüsteemid, mis tuvastavad, kui paaki pannakse bensiinipüstol ning ei lase siis kütusepaagi klapil avaneda.

Samas vanemate autode puhul ei saa kunagi täiesti kindel olla, et ainult üks kütusepüstol paaki mahub.

Kui diiselmootoriga autosse satub bensiin, on tagajärjed reeglina katastroofilisemad kui vastupidi. Diislikütus on määrivate omadustega, aga kui sellesse satub bensiin, siis need määrivad omadused kaovad ning halvimal juhul mõjub see mootori tööle laastavalt.

Otsad võib anda ka veel kõrgsurvepump ning sellisel juhul ei pruugi ainult kütusepaagi tühjendamisest enam piisata, vaid ette tuleb võtta tublisti mahukam remonditöö.

Diisli sattumine bensiinimootorisse tõenäoliselt nii suuri kahjusid ei põhjusta kui vastupidine olukord. Sümptomid on siiski samad ja vale kütuse tankimisel sellise masinaga kaugele ei sõida, kuna sissepritse ja filtrid ummistuvad.

Kuidas edasi käituda, kui autosse läks vale kütus?

Mis iganes põhjusel vale kütus paaki satub, on esimene kahjusid leevendav meede autot mitte käivitada. Seega, kui avastasid vea juba tankuri juures, on sinu rahakotil kõvasti vedanud. Paraku alati nii hästi ei lähe ning probleem selgub siis, kui mootor kahjustuse tõsidusest turtsumisega märku hakkab andma.

Kui saatus hoiab ja õnnestub vale kütuse tankimisele kohe jaole saada, siis kõige kindlam on kutsuda kohale puksiir ja lasta sõiduk teenindusse vedada. Sellises olukorras saab kiiresti appi tulla Autoeksperdi maanteeabi: sinu sõiduk viiakse puksiiril ohutult teenindusse, kus pumbatakse vale kütus süsteemist välja ning valatakse sisse õige.

Loe lähemalt siit, millistes situatsioonides maanteeabi veel autojuhi hädast välja saab aidata.


Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.