![]() |
Eelsoojendi abil vabaned hommikuti tüütust kohustusest autot jääst puhtaks kraapida. Foto: Depositphotos |
Talvekülmadega on eelsoojendi üks tänuväärt abiline, mis teeb mugavamaks nii autojuhi elu kui vähendab ka auto kütusekulu. Milline eelsoojendi aga oma autole valida?
Eelsoojenduse kasutamine annab eeliseid nii mugavuses kui ka turvalisuses. Ühelt poolt saad hommikul istuda kohe sooja autosse. Teisalt on mugav, kui ei pea ööga autoklaasile sadanud lume ja tekkinud jää eemaldamiseks kulutama väärtuslikke minuteid või ootama uduste akende selginemist. Nii on sõitu alustades nähtavus parem, mis tõstab märkimisväärselt turvalisuse taset.
Elektrilise eelsoojendiga saad ka oma ökoloogilist jalajälge vähendada. Iga töötav mootor eraldab heitgaase, mis reostavad õhku ja mõjutavad kliimat. Külma mootoriga sõites on heitgaaside hulk tavapärasest palju suurem. Kuna eelsoojendus säästab mootorit külmkäivitusest, siis väheneb nii kütusekulu kui ka ökoloogiline jalajälg, sest sõitu ei alustata külma mootoriga.
Elektrilise eelsoojendiga saad ka akut laadida
Auto eelsoojendi on tööpõhimõttelt seade, mis soojendab enne sõitma asumist üles auto salongi või mootori, kasutades selleks kas elektrit või kütust. See tähendab, et saad nautida sooja salongi, väiksemat kütusekulu ja suuremat sõiduohutust.
Eelsoojendid jagunevad laias laastus kaheks: elektriliseks ja kütusel toimivaks.
Elektrilise Calix eelsoojendi eeliseks on võimalus paigaldada lisaks mootori- ja salongisoojendusele ka akulaadija.
Calix eelsoojendussüsteem koosneb akulaadijast, salongisoojendusest, juhtseadmest, sõidukispetsiifilisest mootorisoojendusest, kaablist ja ühendusjuhtmetest ning töötab 230 V vooluvõrgust. Seega tuleb elektrilise eelsoojendi kasutamisel arvestada, et elektri kasutamise võimalus peab olema piisavalt lähedal.
Kolm varianti Webasto eelsoojendi käivitamiseks
Kütusel toimiva autonoomse Webasto eelsoojendi kasuks räägib, et seda saab kasutada ükskõik millises kohas, kasvõi poe parklas või matkaraja ääres. Küll aga tuleb arvestada, et Webasto eelsoojendi on kõrgemas hinnaklassis.
Webasto eelsoojendi käivitamiseks on kolm varianti. Esimesel juhul on autos MultiControl taimer, millele on võimalik salvestada järgmine käivitusaeg või siis käia vahetult auto juures ning soojendi sisse lülitada.
Teine võimalus on kasutada TeleStart kaugjuhtimispulti, mis võib olla näiteks auto võtmete küljes ning saad sealt kaudu soojendi sisse lülitada.
Kolmas variant on kasutada ThermoConnect mobiilirakendust, mis annab juhile kõige enam lisainformatsiooni. Mobiilirakenduse kaudu on võimalik eelsalvestada järgmisi käivitusaegu, käivitada auto soovi korral kohe, aga jälgida ka auto temperatuuri, asukohta ning aku pinget.
Mobiilirakendusest juhtimisel on eeliseks ka see, et juhi kaugus autost pole oluline. Peamine, et mõlemad oleksid mobiililevialas.
Väikese kütusekuluga tuleb arvestada
Eelsoojendist pole kasu ainult karmis talvekülmas: suvel saab Webasto eelsoojendit kasutada kuuma auto tuulutamiseks.
Webasto eelsoojendiga kaasneb siiski ka mingisugune kütusekulu. Keskmise pooletunnise kasutustsükli puhul on see umbes 0,3 liitrit. Alguses, külma mootorit käivitades, on see kindlasti suurem.
Ehk kui hakata valima, kumba eelsoojendit eelistada, siis kütusel põhineva Webasto eelsoojendi kasuks räägib kiirus ja mitmekülgsus, sest see ei vaja vooluvõrku ühendamist. Samas on elektrilised soojendid pea poole soodsamad ning võimaldavad samal ajal ka aku laadimist.