Rehvivahetuse aeg on kohe käes. Foto: Depositphotos

Kevad on kohal, mis tähendab, et kätte on jõudmas aeg autole suverehvid alla kruvida. Seaduse järgi ei tohi talverehvidega sõita alates 1. maist. Seega, ühest küljest pole rehvide vahetamisega veel kiiret, teisest küljest ei tasu ka liiga kaua venitada ja kui sõidad naastrehvidega, siis neid ilmaasjata kulutada.

Rehvid vaheta, kui temperatuur on kindlalt plusspoolel

Õige aeg on rehvivahetuseks siis, kui temperatuur jääb püsivalt ööpäevaringselt plussi, soovitatavalt 5–7 kraadi. Seega ei tasu päris esimeste soojakraadidega kohe rehve vahetama minna, sest Eesti kevad kipub ikka ja jälle meid üllatama. 

Kui sõidad peamiselt linnas, siis võib rehvid vahetada ka varem kui maanteel või külavaheteedel sõites, kus liiklustihedus on väiksem ning teed püsivad kauem libedad.

Kui ilmaolude järgi on aeg rehvivahetuseks käes, siis vaata kindlasti enne üle, kui kulunud rehvid on, seejuures pööra tähelepanu ka rehvi servadele. Kui mõned servad on saanud rohkem vatti, siis võib see tähendada, et sillad vajavad reguleerimist.

2-eurose mündiga saad kontrollida mustri sügavust

Muidugi tuleb mitmendat aastat kasutusel olevatel rehvidel kontrollida mustri sügavust. Suverehvide lubatud kulumispiir on 1,6 millimeetrit, ent ohutumaks liiklemiseks tasub uute rehvide peale mõelda, kui rehvimustri sügavus on juba vähem kui kolm millimeetrit.

Mustri jääksügavus on otseselt seotud liiklusohutusega. Lubatust väiksema jääksügavusega sõites tekib kergemini võimalus vesiliuks või rehvi purunemiseks.

Rehvimustri sügavust on lihtne kontrollida 2-eurose mündi abil: aseta münt rehvisoonde ning vaata, kas mündi hõbedane serv saab kaetud või mitte.

Pärast rehvide vahetamist kontrolli rehvirõhku

Teine oluline element on rehvirõhk. Vale rehvirõhuga sõitmine kulutab rehvi rohkem, suurendab kütusekulu ning mõjutab nii auto juhitavust kui ka sõidumugavust. 

Tavalise sõiduauto rehvi rõhk peab olema 2–2,5 baari. Pärast rehvivahetust panevad rehvivahetajad ise õige rehvirõhu paika, aga kindlasti tuleks seda hooaja jooksul ise üle kontrollida. Näiteks suuremate ja raskemate masinate puhul on see number üldiselt kõrgem. 

Tootja poolt ettenähtud soovituslik rehvirõhk on üldjuhul märgitud juhiukse siseküljele või on kirjas sõiduki manuaalis. Mõnel sõidukil võib see kirje asuda ka kütusepaagi luugi juures. Kui mitte kuskilt ei leia, siis aitab hädast välja internet. 

Lamell on suvel küll lubatud, kuid võimalusel tasub vältida

Kuigi suvisel ajal pole lamellrehviga sõitmine otseselt keelatud, on kasulikum rehvid siiski ära vahetada. Lamellrehv on mõeldud eelkõige talvistesse tingimustesse – suvised soojad temperatuurid muudavad rehvisegu liiga pehmeks, mis muu hulgas mõjutab auto juhitavust. 

Kui rehv muutub liiga pehmeks, siis see ka kulub kiiremini, mistõttu on rehvide eluiga märgatavalt lühem, kui ainult talvisel ajal rehve kasutades. Seega kaob ära ka esmapilgul eelisena tunduv hinnavõit.

Ka vihmastes oludes on suverehvidel eelis lamellide ees. Seda seetõttu, et suverehvi kummisegus on spetsiaalsed kleepuvad lisaained, mis aitavad nii kuiva kui ka märja teega paremini haakuda. Lisaks on suverehvil sooned, mis juhivad vihmavett ära paremini kui talverehvid.

Et talverehvid õigeks ajaks suverehvide vastu saaks vahetatud, broneeri rehvivahetus Autoeksperdis juba täna.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.