Punase õlikannu märgutule süttimine tähendab juba suuremat probleemi. |
Kui uued autod annavad üldjuhul õlitaseme langusest ise aegsasti märku, siis vanemate sõidukite puhul peab omanik ise aeg-ajalt õlivarrast kontrollima. Ja kui vanemal masinal õlikannuga punane hoiatustuli süttib, võib juba hilja olla ja mootorile kahju tehtud.
Kui aga õigel ajal tegutseda, siis tekib järgmine küsimus – millist õli võib üldse lisada?
Kui olukord tabas teid ootamatus kohas, siis esimese asjana tuleb meeles pidada – ilma õlita sõitmine on alati hullem, kui natuke teistsuguse õli kasutamine. Loomulikult peab see olema ikka auto mootorile mõeldud õli.
Üldjuhul on autole kõige paremini sobiv õli märgitud kasutusjuhendisse. Kui sealt vastust ei leia, siis tasub teha kõne margiesindusse.
Levinud praktika on ka see, et õlivahetuse järel kirjutatakse kleepsu peale mootorisse läinud õli mark ja tüüp ning kleebitakse see näiteks uksepostile või kapoti alla, vahel tehakse märge hooldusraamatusse. Kui märge on olemas, siis tasub juurde valamiseks osta sama tüüpi õli, mis lisati ka korralise hoolduse käigus.
Eraldi õli hädaolukordadeks
Turul on ka “top-up”-õlid, mis ongi mõeldud hädaolukordade puhuks. Näiteks Liqui Moly pealevalamisõli 5W30 omadused ületavad suure varuga kõigi tuntud tootjate poolt õlidele katsetustel esitatavad kõrgeimad nõudmised.
Sellist õli võib kasutada aastaringselt nii bensiini- kui diiselmootorites, kaasa arvatud ühisanum- ja pumpsissepritsega mootorites. Pealevalamisõli seguneb hästi kõikide kaubanduslikult turustatavate mootoriõlidega ning on ohutu nii katalüsaatorile kui ka turbole.
Auto õlitaseme kontrolli ei saa alahinnata, sest sisepõlemismootorites on õli mootori eluea pikendamise ja probleemide ennetamise kohapealt jätkuvalt üks olulisemaid asju.
Seega, pigem karta kui kahetseda ning aeg-ajalt tasub õlivarras ikka üle vaadata, et autoga muretult kilomeetreid mõõta.