Autohooldusvahendite asjatundja tähistab oma 75. juubelit! SONAX-i 75. juubeliaasta ei keskendu mitte ainult ajaloo austamisele, vaid ka tugevale tulevikku vaatamisele. Aasta toob kaasa ka suurepäraseid uusi tooteid, seega püsige lainel.

Möödunud on 75 aastat ajast, mil esimesed SONAX kaubamärgi autohooldusvahendid Saksamaal ilmavalgust nägid 1950. aastal Kohe algusest peale sai SONAX kvaliteetsete autohooldusvahendite sünonüümiks ning tänaseks müüakse tooteid üle kogu maailma.

Majapidamises kasutatavatest poleerimisvahenditest autohooldusvahendite ekspertiks

SONAX-i ajalugu ulatub aastasse 1903. Sel ajal alustas Saksamaal Neuburg an der Donaus ränidioksiidi kaevandamist ettevõtte praeguse omaniku vanaisa Franz Hoffmann. Räni on väga peen mineraal, mida kasutati majapidamises kasutatavates poleerimisvahendites.

Pärast II maailmasõda hakkas Franz Hoffmann Sona kaubamärgi all tootma näiteks köögihõbedast nõude puhastamiseks mõeldud poleerimisvahendeid. Kui ettevõte 1950. aastal autohooldusvahendite turule laienes, lisati nime lõppu X tähistamaks sõna “wax” (vaha). SONAX-i algus oli lihtne: neli müügiesindajat laadisid Volkswagen Beetle-i kaupu täis ja sõitsid ümber Saksamaa tooteid müües. Sel ajal loodeti isiklikule kontaktile – reklaam ei tulnud kõne allagi.

Tooted avaldasid muljet nii tarbijatele kui ka professionaalidele. Tänaseks on SONAX arenenud ülemaailmseks kaubamärgiks, mille käive ületas 2023. aastal 147 miljonit eurot, millest eksport moodustas 43 protsenti. Ettevõttes töötab ligikaudu 400 inimest ja selle tooted on saadaval kogu Euroopas ja kõikidel kontinentidel – kokku 110 riigis.

SONAX 75 – Made in Germany

SONAX-i hiljutine edu on tingitud suurtest laienemispüüdlustest, noorte talentide rakendamisest kõigis ärivaldkondades ja pidevast kaubamärgi arendamisest. „Oleme tohutult uhked ettevõtte eduka ajaloo ja selle üle, kuidas minu vanaisa ja isa arendasid SONAX-it oma ideede ja pühendumusega. Meie fookus on aga selgelt tuleviku loomisel – tänastel ja homsetel klientidel,” kommenteerib Sonax GmbH tegevjuht Manfred Hoffmann.

SONAX teeb tohutuid investeeringuid oma tegevuse laiendamiseks. Ettevõtte ruume on juba laiendatud Neuburg an der Donaus asuvas peakontoris ning üle 50 miljoni euro suuruste investeeringutega laiendatakse tootmis- ja logistikavõimsust etapiviisiliselt ka teistes kohtades. SONAX ehitas lähedalasuvasse Oberhauseni linna suure logistikakeskuse, mis pandi tööle aastal 2024. Oberhausenis on rajamisel ka tootmistehas, mis toetab SONAX-i ambitsioonikat kasvustrateegiat.

Manfred Hoffman tahab aga rõhutada, et vaatamata kasvuplaanidele jääb SONAX-i prioriteediks lokaalsus. „Me oleme mitte ainult pühendunud Saksamaale kui ettevõtte asukohale ja tunneme tugevat sidet „Made in Germany” kvaliteedilubadusega, vaid tunneme end koduselt ka Neuburgis ja selle ümbruses. Piirkond on alati olnud meie baas ja osa meist.

Vaata ka „Sonax võitis 2024. aastal taas Best Brand tiitli“ >>

Tutvu SONAX-i tootevalikuga >>

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.