Mida teha, kui rehv läks katki? Foto: Depositphotos |
Kui rehv on katki ja varuratast pole, siis on puksiiri tellimise kõrval veel üks lahendus – kasuta rehviparandusvahtu. Kuid mida selle kasutamisel silmas pidada ja kas vastab tõele, et hiljem on tehniku jaoks vahuga parandatud rehv paras peavalu?
Rehviparandusvaht või -komplekt?
Rehviparandusvaht sobib pigem pisemate kahjustuste parandamiseks. Rehviparanduskomplektist on aga abi ka suuremate probleemide korral, näiteks kui oled rehvi suurema kruvi sõitnud. Ehk ideaalis võiksid mõlemad alati autos olemas olla. Kindlasti ei ole kumbki neist püsiv lahendus ja esimesel võimalusel tuleb auto viia siiski teenindusse.
Vaja läheb kompressorit
Pole vahet, kas eelistad rehviparandusvahtu- või komplekti, igal juhul läheb tarvis kompressorit. See võiks olla igas autos, kuna seda ei pruugi vaja minna vaid rehvi parandamisel, vaid üleüldse rehvirõhu kontrollimiseks ja reguleerimiseks. Näiteks võiksid rehvid üle kontrollida enne pikemat autosõitu ja kindlasti vähemalt kord kuus.
Kompressori kasutamine on lihtne: käivita auto ja ühenda voolu saamiseks kompressor salongis olevasse laadimispessa.
Rehvivahu kasutamiseks eemalda ventiilikork ja täida rehv vahuga. Kui märkad, et rehv ei täitu, proovi ettevaatlikult autoga edasi-tagasi sõita, et aine jõuaks rehvi sees vajaliku kohani. Seejärel lase kompressoriga rehvi vajalik rõhk ja jätka sõitu.
Kasulik! Enamasti jääb õige rehvirõhk 2,2-2,5 bari vahele. Infot selle kohta, kui palju peab rehvides rõhku olema, leiad juhiukse siseküljelt, kütusepaagi luugilt või auto kasutusjuhendist.
Kuidas kasutada rehviparanduskomplekti?
Rehviparanduskomplekti kasutamine nõuab rohkem aega ja vaeva. Asjaliku õpetusvideo leiab näiteks siit. Üldjuhul tuleb selle kasutamiseks ratas alt võtta.
Rehviparanduskomplekti võiks kasutada näiteks siis, kui kahjustus asub mustripoolsel osal. Tihtipeale on külgseina väikese augu puhul rehvivaht ainuke kiire lahendus, rehvinöörid ei taha hästi õhukestesse külgseinadesse pidama jääda.
Kui rehvivahtu saab kasutada ka tühja rehvi korral, siis paranduskomplekti kasutamiseks peab rehv täis olema – tühja rehvi sisse on naasklit üpris keeruline suruda, kuna rehv on pehme ja vajub eest ära.
Vahuga kaasneb kulukam remondiarve
Küllap oled kuulnud, kuidas rehvitehnikud pidavat kiruma, kui keegi on rehvi vahuga parandanud. Selle puhastamine on tõepoolest oluliselt suurem töö kui lihtsalt rehvinööri asendamine püsiva paigaga ehk rehviplaastriga.
Niisiis pikendab vahu kasutamine rehvitehniku tööaega ja tuleb arvestada pisut suurema väljaminekuga. Kuid sellest hoolimata on rehvivaht kasutajasõbralik ja efektiivne toode, mis võimaldab sõitu jätkata ilma kuluka puksiirteenuseta.
Erinevad rehvitarvikud leiad Autoeksperdi e-poest.