Kuidas aru saada, et auto starter vajab remonti või väljavahetamist? Foto: Depositphotos

Auto mitte käivitumine võib närvi korralikult püsti ajada, eriti olukorras, kus sul on kiire. Probleemid käivitusega viitavad sageli starterile, mille eluiga hakkab vaikselt lõppema. Järgnevalt räägimegi viiest tunnusest, mis sellele viitavad!

Mis on starter? 

Starter on sinu neljarattalise üks olulisemaid komponente. See koosneb kahest osast: pisikesest mootorist ja releest. Mõlemad saavad toite sõiduki akust, mille abil käivitabki starter auto. Ehk kui starter ei tööta korralikult, siis mootor ei käivitu.

Kuidas ma tean, et starter vajab remonti/vahetust?

Üldjuhul on võimalik olukorda, mil auto enam üldse ei käivitu, ennetada. Loomulikult on ka erandeid – starter võib “otsad anda” ka väga ootamatult, ilma ühtegi hoiatavat märki andmata. 

Toomegi siinkohal välja viis tunnust, mis viitavad, et starterile tasuks kiirelt tähelepanu pöörata. 

Tuled põlevad, aga auto käima ei lähe. Kui armatuuris märgutuled põlevad, kuid auto käima ei lähe, on üsna tõenäoline, et viga on starteris. Võimalik, et mõned korrad veel õnnestub auto teisel-kolmandal katsel käima saada, kuid sellest hoolimata tuleks kiiremas korras auto remonti viia. 
Kärsalõhn. Kui proovid autot juba mitmendat korda käivitada ja tunned kärsalõhna, on tõenäoliselt tegemist ülekuumenenud starteriga. Sama on juhtunud siis, kui märkad mootoriruumist tulevat suitsu. Sellist autot ei tohiks enam proovida käivitada, vaid tuleks kutsuda puksiir, mis neljarattalise töökotta toimetab. 
Starter on õline. Aeg-ajalt tasub heita pilk auto kapoti alla. Kui märkad, et starter on õline, siis järelikult kuskilt lekib õli, mis on sattunud starterile. Isegi kui praegu veel käivitub sõiduk hästi, tuleb probleemiga kiirelt tegeleda ja õlilekke põhjus kindlaks teha, vastasel juhul ootab lisaks lekke kõrvaldamisele ees ka starteri vahetus. 
Starter käib ringi, aga autot käima ei pane. Kui starter käib tühjalt ringi ehk justkui toimib, aga autot käima ei pane, siis tuleks kiiremas korras see välja vahetada. Võimalik, et mõned korrad õnnestub auto mitmenda katse peale käima saada, kuid sellegipoolest tuleks probleemiga tegeleda. 
Kahtlane heli. Starteri eluea lõppemisest võib anda märku ebatavaline heli. Näiteks võib auto küll käima minna, kuid samal ajal kostab klõbinat või müra. 

Linnasõidud – kas lühendavad starteri eluiga? 

Küllap oled kuulnud, et lühikesed sõidud on starteri surm. Tegemist pole linnalegendiga, vaid see on tõesti nii. Iga käivitusega teeb starter tööd ja seetõttu saavad kõige rohkem “vatti” just start-stopp-süsteemiga sõidukite starterid. Ummikutes võib see küll aidata kütust säästa, kuid samal ajal lühendab starteri eluiga. 

Starter saab suurt koormust ka näiteks takso- või kulleritööd tehes. 

Viivitada ei tasu

Kui märkad, et sõiduk ei käivitu enam tavapäraselt, tasub see viia esimesel võimalusel teenindusse. Et ei tekiks näiteks olukorda, kus kiirustad teatrisse, kuid starter otsustab lõplikult katki minna. 

Usalda oma sõiduk Autoeksperdi tehnikute hoolde, et saaksid muretult kilomeetreid läbida! 

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.