Autotootja ei ütle kunagi, et su auto on tegelikult võimsam kui paberil kirjas
Kui inimene ostab auto, siis ta saab valida erineva võimsusega mudelite vahel. Automüüjad aga ei räägi kunagi sellest, et uue auto võimsust piirab enamasti ainult mõni rida koodi, mida saab hõlpsasti muuta.
Enamasti seostub sõiduki võimekuse parandamine ehk tuunimine kallite lisavidinate ostmise ja paigaldamisega. Uute autode puhul saab aga rääkida IT-tuuningust, sest mõne koodirea asendamisega sõiduki juhtmoodulis saab selle võimekust oluliselt optimeerida.
Üht sellist võimalust pakub Briti ettevõte Celtic Tuning, mis võimaldab anda autole kümneid lisahobujõude kõigest nelja tunni ja ilma ühegi füüsilise detaili paigaldamiseta. Lühidalt öeldes, annab see autole juurde võimsust ja lisab pöördemomenti, mis parandab kiirendust. Praktikas tähendab see näiteks kiiremaid ja sujuvamaid möödasõite maanteel. Mõnel puhul ka väiksemat kütusekulu.
Enamike markide ja mudelite puhul võtab tuunimine aega pool päeva. Sõiduk tuuakse Autoeksperdi esindusse, kus olemasolev tarkvara loetakse OBD-pistiku kaudu või otse ajult teeninduse arvutisse. See saadetakse Celtic Tuningu Suurbritannias asuvasse IT-osakonda ning sealt läkitatakse uus tarkvara vastu, mis siis Autoeksperdis paigaldatakse. Kuivõrd seade on mobiilne, saab protseduuri teha kõigis Autoeksperdi töökodades üle Eesti. OBD-pistiku puhul on võimalik toiming läbi viia sõna otseses mõttes tänaval, tuleb ainult juhe ühendada.
Celtic Tuning on tarkvaraarendusettevõte, kelle teenistuses on tipptasemel programmeerijad. Ühegi mudeli puhul ei võeta võimsust parandavat tarkvara kasutusele enne, kui seda pole põhjalikult katsetatud firma testikeskuses. Eesmärk ei ole igast mootorist võtta viimast, vaid tagada parima võimaliku võimsuse kasvu juures mootori optimaalne töökindlus.
Tuuninguteenust ei pakuta ainult autodele, vaid ka paatidele, traktoritele ja veoautodele.
Vastupidiselt arvamustele, võib suurenenud võimsusega mootor tähendada hoopis väiksemat kütusekulu. Väiksemate autode puhul on mõõdetud selle vähenemist 0,2 l/100 km, suuremate maasturite puhul kuni 1 l/100 km kohta. Mägismaa toonitas, et kütusekulu vähenemist garanteerida ei saa, sest see sõltub otseselt inimese sõidustiilist.
Enamike mudelite puhul saab valida kolme tuuninguastme vahel: Economy, Tase 1, Tase 2. Orienteeruvalt lisandub autole 40 hobujõudu, ent sõltuvalt mudelist võib see olla vahemikus 20 (harvadel juhtudel) kuni 70 hobujõudu.
Lisainfo
Leho Mägismaa
teenindusnõunik
KG Knutsson AS
5308 0050
tuning@autoekspert.ee
www.autoekspert.ee